Retour & Verzending

Verzending

Op werkdagen voor 21:59 besteld, morgen in huis.

Verzending is gratis voor bestedingen vanaf €25,- 

Verzendkosten voor bestedingen onder de €25,- is €4,95 voor normale pakketten en €2,95 voor brievenbuspakketjes.

De boven aangegeven verzendkosten gelden voor Nederland én België.

 

Bezorgen naar een afhaalpunt.

Toverkast werkt niet samen met afhaalpunten. Je kunt eventueel de bestelling ophalen bij ons distributiecentrum 'Afhaalpunt Toverkast Alphen aan den Rijn' (Energieweg 41, 2404 HE Alphen aan den Rijn, Netherlands). 

Een andere mogelijkheid is om de bestelling te plaatsen op je eigen adres en vervolgens wanneer je de track & trace ontvangen hebt de bezorg locatie zelf aan te passen bij PostNL.

 

Bij Vragen of onduidelijkheden kun je altijd contact opnemen met Team Toverkast.

Retour

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden. Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Hierna heb je nogmaals 14 dagen om je bestelling te retourneren. 

Zo werkt het:

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd moeten worden

Hiervoor kun je contact opnemen met een van onze medewerkers via info@toverkast.nl. Hier helpen we je graag veder met de retourprocedure. 

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag en eventuele verzendkosten binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Enkel de kosten voor retour naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van een vervoerder. 

 

Weigering van retournering

Mocht het product of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

 

Ruilen

Wil je een product ruilen? Dat is geen probleem. Je kunt hiervoor contact opnemen met info@toverkast.nl. Dit kan tot 14 dagen na ontvangst. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product. 

 

Retourneren wegens latere schade

Bij Toverkast staat kwaliteit voorrop. Maar er is wellicht een kans dat er toch een keertje wat mis is gegaan. 

Gaat er iets stuk aan het product na 14 dagen van ontvangst, wat niet kan komen door het gebruik van het product, en dus een productiefout is. Neem contact op door te mailen naar info@toverkast.nl of bel 070-2210957 op werkdagen tussen 09:00-17:00 uur. Dan kijken wij er samen naar en lossen we het probleem zo snel mogelijk op.  

In geval van schade door eigen gebruik wordt de retour geweigerd.

 

Herroepingsrecht

    • Na ontvangst van de aankoop, heeft de consument een bedenktijd van minimaal 14 dagen waarin de bestelling zonder reden geretourneerd kan worden (mits het product niet nog in originele staat is). De ondernemer mag vragen naar de reden van vervoer, maar niet verplichten.
    • Wanneer de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren. 

Wil je meer lezen over retour- en herroepingsrecht, ga naar de algemene voorwaarden op onze website.

 

We gaan er niet van uit maar leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om het geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om jouw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.